Maripoza po niemiecku  Maripoza po angielsku  Maripoza po francusku  Maripoza po włosku
Maripoza Twoja Reklama w Internecie
Kwalifikowany Google Advertising Professional

Jak mierzyć skuteczność reklamy

Jednym z najważniejszych wskaźników finansowych do mierzenia skuteczności reklamy to Zwrot na Inwestycji, czyli ROI.
ROI definiuje się następującym wzorem matematycznym:
Wzór na zwrot na inwestycji ROI
gdzie: Z to zysk operacyjny (zysk na sprzedaży) a I to inwestycje poczynione na reklamę

Przykład wyznaczenia skuteczności danego słowa kluczowego:
Reklamodawca uzyskuje ze sprzedaży jednego produktu 500zł.
Jednostkowy koszt wytworzenia to 250zł. Koszt reklamy do uzyskania konwersji sprzedaży wynosi 50zł.
W tym przypadku inwestycja wynosi 300zł a zatem zysk operacyjny 500-300=200zł
ROI=200/300=0,66 czyli 66%
ROI samej reklamy=250/50=5 czyli 500%

Kalkulator ROI: zmierz skuteczność reklamy

    Wprowadź cenę sprzedaży usługi lub produktu
    Wprowadź jednostkowy koszt wytworzenia usługi lub produktu
    Wprowadź wartość kosztu za kliknięcie linku sponsorowanego CPC
    Przeciętna ilość kliknięć potrzebna do uzyskania jednej kowersji, czyli sprzedaży
    Maksymalna ilość kliknięć do uzyskania w danym okresie
    Wprowadzone dane:
  • Cena sprzedaży usługi lub produktu — 500 zł.
  • Jednostkowy koszt produkcji wyrobu lub usługi — 250 zł.
  • Koszt za kliknięcie CPC — 1zł.
  • Ilość kliknięc potrzebna do uzyskania konwesji sprzedaży — 50  j.
    Wynik wyliczenia:
  • Jednostkowy zysk na sprzedaży bez kosztów reklamy — 250 zł.
  • Koszt reklamy uzyskania jednej kowersji sprzedaży— 50 zł.
  • Maksymalna ilość sprzedaży w danym okresie z kanału internetowego—500.00  %
  • ROI ogólne — 66.67 %
  • ROI samej reklamy — 500.00  %
  • Zysk przy pełnym wykorzystaniu kanału internetowego — 20000.00  zł.


Macie Państwo więcej pytań na temat państwa reklamy w internecie i mierzenia jej skuteczności, to zapraszamy do kontaktu MARIPOZA

Czy informacje na tej stronie okazały się przydatne?
TAK NIE






©MARIPOZA Poznań 2008-2015 || Pozycjonowanie za granicą|Reklama w Internecie|Pozycjonowanie|Linki sponsorowane|